søndag den 30. september 2012

DKK Projekt, Visuel.



DKK Projekt 2012, tillæg til opgave.

Som en del af projektet laver vi figurer af dyr i træ. Figurerne skal derefter placeres i et lokale som vi er ved at indrette og dekorere som "Naturrum". Det er meningen at Naturrummet skal være et udstillings- og læringsrum med naturen i centrum. Således bygges det op omkring tre forskellige landskaber: Skov, ørken og polar. Børnene der deltager hjælper med forskellige faser og tiltag - herunder som sagt at lave træfigurer af dyr, men også med at indsamle natureffekter på oplevelses- og læringsture. Vi har bl.a. været ude og finde spor fra dyr og lave gipsafstøbinger af disse. Det er tanken at børnene skal være med til at formidle viden om naturen til andre børn i takt med at de erhverver sig viden og får udstillet flere ting i rummet.

Mine målsætninger er:

¤ At bidrage til øget viden om naturen og dens rolle i menneskets liv og eksistens.
¤ At motivere dem til selv at søge flere oplevelser i naturen.
¤ At bidrage til inklusion igennem fælles oplevelser og målsætninger.
¤ At øge deres kommunikative kompetencer i formidlingen af deres projekt.
¤ At øge mine egne kommunikative og didaktiske kompetencer.


Børnene tegner motiverne på træet ...

 
 
 

Motiverne saves ud ...


 
Naturrummet er ved at blive lavet ...nederst er vandmiljø (hav, sø, å), midten er landjorden og øverst er himmelen. På fladen ret frem skal der være skov og tempereret klima, til venstre skal der være ørken og på fladen bagved (udenfor billedet) skal der være polarlandskab. Dyremotiverne skal placeres der hvor de hører hjemme og børnene skal være med til at formidle viden om dyr, klima, natur o.s.v.
 


En ørn skal hænges op ...


En enlig isbjørn der snart får selskab af sæler, isbjerge, hvalrosser m.m.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar